fredag 19. juli 2013

SOM EN LITEN LEGOBY -Jelsa-

Så gøy! I forrige uke fikk jeg endelig opplevd Jelsa. Den skjønne lille naturperlen i Suldal. Jeg har nemlig vært på reportasjejobb igjen og denne gangen bar det til Vestlandet. Det er jo så kjekt - over der kan man jo bare kjøre. Noen timer i bil og plutselig er man på andre kanten av vårt lille land. 


 Hadde hørt rykter om små, gamle og vakre, vakre, vakre hus i smale gater og det var akkurat det vi fant. På rekke og rad lå de. Akkurat som en liten legoby i myke farger. Vi kom vannveien med ferje og fikk se de skjønne bygningene med ansiktet vendt mot havnen. Så koselig!

Det var ikke vanskelig å finne skjønne detaljer i de trange gatene og i de små hagene.

Nyperosene var i full gang utenfor de hvitmalte mange hus. Jelsa var virkelig et sted verdt å kjøre innom. Ekstra moro syns jeg det var fordi jeg har ei venninne som kommer herfra. Jeg hadde hørt så mye om dette stedet. Nå har jeg sett det selv. Opplevd det. Noen timer i godt sommevær!

*Vil du lese om flere vakre steder jeg har kommet over på mine reiser?
Trykk BEAUTIFUL PLACES og VÅRT LILLE LAND oppe i menylinjen.
Kanskje snapper du opp et tips til neste ferietur?!! ;O)

13 kommentarer:

  1. Her så det utrolig idyllisk ut:)
    Nydelige hus med vakker landskap rundt:)
    Ja, Norge har mange herlige perler :)
    Ha en god helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Ja, her var det koselig, tydeligvis verdt et besøk!
    Ønsker deg en fin sommerhelg!
    Hilsen Signe.

    SvarSlett
  3. Знаете... это моя мечта, вот так вот жить в таком тихом красивом уголке планеты) но мечты на то и есть мечты, чтобы не сбываться) Спасибо за изумительные фото. Очень красиво и душевно.

    SvarSlett
  4. Der ser virkelig dejligt ud. Må snart på ferie i Norge. Hilsen Kate

    SvarSlett
  5. Så idyllisk og vakkert.Aldri hørtom stedet før,takk for tips....tror jeg må svinge innom ved neste anledning :D
    God helg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig vakkert,flotte bilder :)

    SvarSlett
  7. Hei, leser bloggen din fast; den er så utrolig inspirerende og koselig ;) Lurer på om du er på instagram? ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vigdis. Det er jeg desverre ikke...

      Slett
  8. For et nydelig og idyllisk sted. Har aldri hørt om det før, jeg. Så takk for at du tok oss med. Kanskje blir jeg heldig og får oppleve det "in natura" en gang, jeg også. God helg!

    SvarSlett
  9. Så idyllisk !!! Skjønne små hus med nydelige detaljer.
    Så heldig du er som får se så mange flotte plasser - det må være inspirasjon :-)

    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  10. Such crisp, clean images. Lovely ~

    Carmen and Alexandra

    SvarSlett
  11. Beautiful typical houses! Arianna

    SvarSlett
  12. Så kjekt at dere fikk anledning til å besøke Jelsa!:) Herlige bilder du har tatt av den idylliske plassen!
    Smil og klem fra meg:)

    SvarSlett